søndag den 19. august 2012

De første 14 dage i Tokkerup
























I dag er det præcis 14 dage siden,
jeg flyttede ind her i Tokkerup... og jeg nyder livet!

Jeg har [vist] ikke savnet kennelen el. min mor og søskende
ét eneste minut, siden "min nye flok" [Lisbet & Flemming]
hentede mig den 5. august 2012.

Men... de forguder mig jo også!
{Kan man andet? - spørger jeg bare...!}

For det meste kalder de mig sød og dejlig og nuttet og dygti-iiig
og en rigtig lille kælepot...
- MEN(!)
ind imellem lyder der høje FY(!) og NEJ(!)
og så bliver jeg smidt ud på terrassen.

HALLÅ???
Hvad sker der lige for dem...?

Hvorfor må man nu ikke tisse (og andet) indenfor på gulvet?
Eller nappe "flokken" med mine små, skarpe tænder i hænder, fødder og ansigt
- igen og igen?
Og lege VILDT DYR med hugtænder?
Eller bide i møblerne og gardinerne og i tøjet og skoene?
Eller tygge i deres hår?

Hmmm(?)

Når de henter en kam og en børste,
og forsøger(!) at gøre min pels fin og lækker
så går jeg TOTALT AMOK(!!!)

Så kalder de mig "en lidt for stor mundfuld"
eller "den lille tyran"...!
Og så river de sig i håret og ser pudselig ikke spor glade ud!
Hvad i alverden går der af dem?

Okay...

Jeg HADER tvang! Så er dét slået fast!

Men... jeg er jo også kun en lille hvalp på 10 uger,
som lige skal finde ud af livet.
Mon ikke jeg lærer at forstå, hvad de mener,
og hvad der er rigtigt og forkert... på et tidspunkt?

Når jeg ikke sover (ahhh!) og spiser (uhm - jeg er glad for mad)
og laver skarnsstreger (woohoo!)
så nyder jeg at lege med mit nye legetøj
- og allerhelst i haven.

Jeg e-eeelsker at være udenfor!

I haven har jeg fået min helt egen indhegning,
så jeg ikke kan løbe ud på vejen.

Ind imellem får jeg halsbånd på og så går jeg i sele,
hvilket jeg allerede er blevet rigtig dygtig til!
(Okay - det var jeg faktisk allerede efter 5 minutter,
så jeg er ret stolt - og Fl. og Lisbet lettet!)

Indtil videre [indtil jeg er blevet vaccineret]
går vi kun rundt i den store have, og korte ture ude på vejen,
men her er også masser af plads for mig at boltre mig på.

Nu skal jeg have mig en lur
[under Lisbets kontorstol, mens hun skriver dette for mig]...!

Og senere får jeg besøg...
det er noget af det bedste jeg ved, for jeg er en lille selskabspapegøje!
[Havde 3 hold gæster i går, og jeg ny-yyyyder det!!!]

På gensyn og...

*VUF* fra
Milou


5 kommentarer:

  1. Søde Milou. Hvor lyder det bare til at du har det skøn hos din nye familie. Det kan ikke skjules at du får masser af kærlighed og omsorg, og de ting som du undre dig meget over..... Så kan vi fortælle det bliver SÅ meget lettere for både dig og din familie, hvis du bøjer af med det samme, og gi´r dem ret.
    Så bliver alle glade.... Og så din gamle familie - din opdrætter, de vil da nyde at kunne kigge med på denne skønne blog du har fået. Jeg vil også nyde at kigge med herinde - for du er da for LOVELY :-)
    Mange hilsner fra Susan & mine 2 hunde Sherpa og Lukla.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, Susan & Sherpa & Lukla, for jeres super søde kommentar - min allerførste her på bloggen! :-)
      Håber vi høres ved igen! Og kom endelig med flere gode råd, så skal jeg nok se, om jeg kan finde ud af at følge dem!
      *VUF* fra Milou

      Slet
  2. Milou chou chou !
    Tillykke med din egen blog
    - ikke et øjeblik for tidligt...

    Selvfølgelig skal du lave spilopper... det hører sig til !!
    - men gi´nu moar lidt fred ind imellem... vi savner hendes
    kreativitet i hverdagen.. *SMIL*

    Fine 'potespor' B.T.W.

    'Vruff sniff og logre'

    fra
    Loppe ( menneske )
    ( ikke at forveksle med en hundeloppe)

    hils dine mennesker

    SvarSlet
  3. Sikke en skøn blogven jeg har fået mig...og ud over at være så smuk er du jo også ganske ferm med et kamera ;-D
    Glæder mig til at følge din færd igennem den store verden...hils dine adoptivforældre *KNUS*

    SvarSlet
  4. Du er den smukkeste blogven, jeg har! *Vuf* og *Klap*

    SvarSlet

Hvis du lægger en hilsen, bliver jeg bare så-ååå glad!